Studiedag

Hej!
Idag hade vi studiedag. Det var bra att dom la den precis vid påsklovet. Jag hade tyvär inte så mycket att göra eftersom alla kompisar som bor nära gick i skolan :-( . Klockan fyra åkte jag till dansen. Det var lite kul för i Slussen träffade jag min danskompis utan att vi hade bestämt att vi skulle mötas. På T-banan träffade vi två till som går i samma dansgrupp som vi. Jag menar hur stor chans är det, att fyra personer som känner varan hammnar på samma T-bana, i samma vagn och vid samma dörr? Inte så stor alls. På själva dansen gick det inte så bra. Vi ska ha "uppvisning" om typ två veckor. Våran danslärare hade lyckats ställa alla som var osäkra på en speciel bit längst fram på just det stället. Det blev inte jättelyckat. Det blev typ kaos och ingen hattade vad vi skulle göra. Men det var bara på första dansen och den har vi ändå tränat på i cirka 8 månader. Vi har en dans till som vi har tränat på i tre månader. Ni kan gissa hur det gick. Det var bara två stycken som visste vad vi skulle göra. Ojojoj, hoppas vi hinner lära oss den bättre tills föreställningen. På väg hem blev jag och min kompis hyper fnittriga, det var jättekul. Vi gick runt och fnittrade nästan ihjäl oss. Alla tittade konstigt på oss. På T-banan satt det nåra killar som var typ 16 år. Och dom satt och lekte med skumgummisvärd. Det såk jättekul ut. Det var svårt att hålla sig för skratt. Nej nu hinner jag inte skriva mer. Jag måste gå och lägga mej, det är ju skola imorgon (åh).

Ses snart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0