Första dan i Skolan...

Hej!!
Idag var det första dan efter lovet. Det var både roligt och tråkigt. Det var ju kul att träffa alla igen men samtidigt så vill man ju vara ledig. Det hade hänt en del under lovet t.ex. en kille i klassen hade bytt stil totalt, Carro hade klippt sig (det var jättefint) och Aina hade gjort illa knät. Egentligen skulle vi börjat dan med gympa, men det var en tjej (lärare) som skulle berätta om majblomman så det blev ingen. Nästa vecka får man börja sälja dom. Jag ska sälja. Det kommer bli jättekul tycker jag. Tyvär var det väldigt många i klassen som inte verkade tycka att det var så kul. Men jag tror det var många som ändrade sig när hon sa att man fick lite av pengarna. Jag hoppas många köper eftersom att pengarna går till utsatta barn. Nu har vi fått tillbaka vår gammla lärare Kersti. Jag vet inte riktigt om jag tycker det är bra eller dåligt. Ibland kan hon vara jättesnäll och ibland är hon jättesur. Efter lunchen kom två stycken från sånggruppen Kraja. Dom hette Lisa och Linnea. Vi hade musik i två timmar och fem minuter (om man räknar bort rasten). Ungefär hälften var kul. Vi fick lära oss en jätterolig trall. Det var kul. Men ungefär halv tiden fick vi sjunga en tråkig sång som heter "Ära vare gud" och "Lars Persson. "Lars Persson" är egentligen inte jättetråkig men vi (altarna)  fick sjunga en jätte tråkig stämma som gick typ:

Lars   har   friat   mej.
Men   bedrager sig   om   behagar.

Ja ni förstår, inte jätte kul.


Efter skolan råkade jag åka hem till Carro. Jag skulle ta hennes buss och gå av vid en hållplats som ligger nära där jag bor. Tyvär glömde vi att den hållplatsen är "endast för påstigning" så jag kunde inte gå av. Så jag fick åka ända tills nästa hållplats som ligger jätte lång bort och sitta där och vänta på nästa buss. Som tur var väntade Carro vid hållplatsen tills bussen kom. Där satt vi och pratade och skickade låtar i cirka en halvtimme. Men till slut kom jag hem.

Hejdå

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Haha! Ja er stämma va lite weard!

2009-04-15 @ 20:10:53
URL: http://pianot.blogg.se/
Postat av: carro

det var roligt när vi glömde att man inte fick gå av!!!

2009-04-16 @ 19:47:54
URL: http://flickanmedkatten.blogg.se/
Postat av: Tuva

Ja, hehe

2009-04-16 @ 21:12:20
Postat av: Tuva

Ja, hehe

2009-04-16 @ 21:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0