BP-AIK

Tjaba tjena hallå!
Här har ni mej igen!

Förlåt att jag inte har skrivit på ett tag, hoppas det går bra att jag skriver om allt nu istället.


Fredag:
Idag (hehe, man får ju låtsas) har vi haft klusterdag i skolan. Nu kanske ni undrar vad i hela friden är klusterdag, och då tänker jag att det ska ni inte behöva gå runt och undra över.  Det ska komma en kör från Kina till oss i vår och det ärfyra klasser som ska ta hand om dom. Dom fyra klasserna är ett kluster. Alltså hade vi en temadag med alla fyra klasserna. Temat var såklart Kina. På klusterdagen var det nåra som fick göra speciella saker. Nåra fick måla en karta över kina på en träplatta, nåra fick måla/rita en affisch med en maträtt som med en maträtt som vi ska få nästa vecka, nåra fick skriva om olika saker som har med Sverige att göra och nåra fick göra ett bildspel om en vanlig deg i deras liv. Jag var en av dom som skulle göra bildspel. Vi fick låna varsin dator och sitta i bilioteket. Det tog hela dan och jag är inte färdig än. Det kanske beror på att jag fick sitta och vänta typ två timmar på att få spela in text till mitt bildspel. När hon som hade micken äntligen var färdig så var det slöjd så jag fick inte spela in. Det var störigt.


Lördag:
Idag har jag varit med två av mina "gamla" kompisar. Det var jättekul. Vi hade kaninträff. Mysan, Freddie och Queen hade jättekul tillsammans. Tyvär kunde inte Lukas vara med för han var inte kastrerad. Det var synd. Jag tror att Freedie och Queen hade bra innflytande på Mysan för han blev mycket lungnare med dom. Sen klockan fem blev jag tvungen att gå hem. Vi skulle åka till farmor och farfar och äta middag.


Idag:
Idag väkte pappa oss med att säga: bussen går om en timme. Vi (jag och mina systrar) blev förstås klarvakna på direkten. Vi reagerade ungefär så här: vart ska vi?, vad ska vi göra?, varför ska vi ta bussen?, sak vi hälsa på nån?, ska vi gå på grönalund?, vad ska vi gööraa? osv. Jaja, hursom helst Vi åkte tunnelbana i en halvtimme. Vi gick av vid Hässelby gård. Vi visste fortfarande inte vad vi skulle göra. Vi gick en bit tills vi kom fram Grimsta IP. Det var en massa AIK:are
utanför så vi bara. Aha, vi ska gå på fotboll. Vi skulle titta på AIK-BP. Vi fick ståplatser på aiks läktare. Det var helt galet. Jag och min lillasyrra slog vad om en femma. Jag slog vad om att BP(bromma pojkarna) skulle vinna och min syrra om att aik skulle vinna. Matchen var jättespännande. Tyvär så såg inte jag så mycket för det stog en massa gubbar och skrek framför oss. Alla skrek och gormade. Dom framför oss skrek och klagade på dommaren hela tiden. Hur som helst, AIK vann med 3-2. Det första målet gjorde AIK första minuten. Nästa mål gjorde BP i 14:e minuten sden kom ett mål till var. I andra halvlek kom det inte ett enda mål. Det blev förlängning på två minuter. När det var cirka 10 sek kvar gjorde AIK ett mål till. Det var sjukt kul. Efter matchen gick vi och tittade på vårat gamla hus och mitt gamla dagis. Det blev många flaschback.

Nu hinner jag inte skriva mer.

Hejdå!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur f*n orkar du skriva så lång inlägg!!!????????????????????????????????????????????????????????? PLEASE gå in på min blogg ocg komentera vad som helst!/puss lisiss!

2009-05-26 @ 20:50:07
URL: http://metrobloggen.se/kaninbloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0