Valborgsmässoafton!!!

Hej hopp!!!
Idag är det valborgsmässoafton!!! Åh, dat är så härligt, man känner verkligen att det är vår.
Mormor och morfar ska komma hem till oss och äta middag. Sen ska vi gå ner till nyckelviken för att titta på brasan. Förut hade dom majbrasan nedan för ladan men nu har dom börjat ha den ute i vattnet på en flotte i stället. Det är dåligt för det är så mkt folk på stranden så man ser den knappt. Men det är ändå mysigt. Nu ska jag berätta lite om idag. Jag blev tvungen att förlora min sov morgon för att jag skulle göra klart mitt bildspel. Jag skulle spela in text till bilderna. Jag blev så arg för när jag kom dit var det bara en annan tjej som fick spela in. Jag hade missat min sovmorgon, i onödan!!
Jag gick upp till klassrummet för att vänta på att Monica skulle öppna. Sebbe hade med sej sin lillebror (och mamma, men det var inte så viktigt), han var hur söt som helst. Och så var han sjukt kittlig så Carro kittlade honom hela tiden, han var så gullig när han skrattade (han är 6 år). Monica låste nåra kapitel ur SÅLD (Såld=en bok som handlar om en flicka i kina som blir såld som slav när hennes pappa dör) tills klockan var tjugo över 9. Då ställde vi upp oss på led och gick ut på gården. Först höll Bosse tal. Sen sjöng vi lite och sedan höll Lars-Göran (Rektorn) världens längsta tal. Jag höll på att somna. Men till slut slutade han iaf. Då sjöng vi och manskören lite till. (Jag vet inte om jag tar allt i ordning men det får gå) Sen sjöng manskören "Hooked on a feeling", dom var jättebra. I slutet bestämmde vi i våran klass att vi skulle hoppa nästa gång dom sa "ho". Det gjorde vi oxå jag tror faktiskt att alla hoppade på samma gång, det var kul. Sen nästan sist sjöng manskören en sång son var jättetyst, man hörde nästan ingenting. Och såg nåt gjorde man inte heller för det stog en massa tanter, farbröder, mostrar, fastrar, morbröder, mammor, pappor m.m. i vägen. Men alla i hela kören gick ner på knä när dom sjöng, alla ville se och ställde sig så långt fram som möjligt, då såg man ännu mindre. Men iaf efteråt så träffade jag mamma, hon hade varit där och tittat (och förstås lyssnat) . Vi (klassen) gick upp till klassrummet igen. Klockan halv elva gick jag ner till bildsalen igen och skulle spela in ljud. Precis när jag skulle börja kom vi på att jag behövde göra om texten för att den var för enformlig. Medans jag gjorde om min text fick Oskar spela in. Det tog en evighet (tyckte jag). För att fördriva tiden spelade jag Chefrens pyramid och Tangenta. Sen äntligen blev det min tur.  Jag blev klar med den svenska och han börja på den engelska. Nu har jag lärt mej vad havregrynsgröt heter på engelska, det heter "Porridge oats", det är jobbigt att säga typ hundra gånger i rad. När jag var klar hade vi redan slutat för fem minuter sen och alla hade gått. Det var lite tråkigt, som tur var hittade jag Carro, Classie och Shandra. Jag åkte till forum för att träffa  mamma, Ida och Maja. Vi köpte nya skor. Jag fick ett par vita roots. När vi hade köpt dom var det dags för: damda!
Fästingvaccin!!! Vårdcentralen var stängd, så vi fick gå till Sveavaccsin i stället. Det gick jätte bra för mej. Ida var jätte tuff innan och sa: jag är inte rädd, jag kan göra först, det är inget farligt m.m. Sen när vi kom dit blev hon jätteskraj och sa Tuva får göra först. Det gick jättebra för mej och Ida oxå till sist. Men Maja började gråta och ville inte ta den. Men när mamma sa att hon fick en kexchoklad om hon gjorde det så gick det bra. Sen fick vi varsin kexchoklad. Nu måste jag sluta för nu har mormor och morfar kommit.

Hejdå!!

Kommentarer
Postat av: Alexandra-Vill du bli veckans blogg?

Jag blev sugen på kexchoklad helt plötsligt...

2009-05-01 @ 10:05:19
URL: http://pianot.blogg.se/
Postat av: Classie

man ser innnnnnnnnnnnngenting ju..

2009-05-02 @ 15:55:40
URL: http://classiel.blogg.se/
Postat av: Indra

Man ser inte vad det står!!!

2009-05-03 @ 17:40:25
URL: http://enblandmiljonerandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0